Akár az üzleti kommunikációnk is (pl. reklám, arculat stb.) lehet harmonikus hatással a társadalomra. Ehhez észre kell vennünk, mi az az alapvető motiváció, ami minden emberi cselekvés mögött is ott lapul. Ha valóban megértettük ezt, köré építhetjük mind a vizuális és verbális üzeneteinket, hogy a hatás tovagyűrűzzön…
Mielőtt bármibe is belevágnék, először is szeretném tisztázni, hogy mit is jelent számomra a harmónia. A harmónia egységben lenni a világgal/önmagunkkal. Más szavakkal ezt úgy lehetne leírni, hogy nincs konfliktus köztünk és a szituáció között, ami éppen történik. Ilyenkor eláraszt minket az elégedettség jóleső érzése, az intenzív életöröm.
Tapasztalataim rámutattak, hogy ez az alapvető cél húzódik meg minden tettünk mögött. Csak nézz mélyen Önmagadba, és vizsgáld meg céljaidat, vágyaidat. Miért akarod őket elérni? Céljaid sokrétűek és különbözőek, de van egy közös nevezője mindegyiknek. MI AZ? Ha őszinte vagy magadhoz, a legvégső válasz minden esetben ugyanaz lesz: mert Boldog akarsz lenni. Látszólag a több pénz, az általa beszerezhető anyagi javak és az elismerés miatt rohangálunk a világban, de minden vágy és cél mögött ott húzódik az ember alapvető igénye a harmóniára, amikor csak egy szavak nélküli érzés lüktet lényünk minden porcikájában: „MOST…. OLYAN TÖKÉLETES MINDEN….”
Nem a vágyaid hordozzák a boldogságod kulcsát!
Azt hiszem ezt nem nehéz belátni, ha egy kicsit magába néz az ember. Ez az, amiért élünk, megélni a tökéletességet, a harmóniát. Ha megértjük az egyéni céljaink mögötti mozgató erőket, rájövünk, hogy minden cselekedetünk, így akár egy üzleti vállalkozás létrehozása is, erre az alapvető célra épül.
Minden emberi boldogtalanság a boldogság forrásának alapvető félreértelmezéséből származik.
Miért van akkor, ha egy ilyen fennkölt cél, mint a boldogság, minden vágyunk forrása, hogy mégis ennyi szenvedés van a világban? Nincs ez ellentmondásban egymással?
Alapvetően nincs. De ha az ember felszínesen szemléli vágyait, akkor eltéveszti a lényeget. A felszínességen itt azt értem, amikor azt hisszük, hogy a boldogság és az öröm céljaink beteljesülésével érkezik el hozzánk. Amikor az a tévhit él bennünk, hogy attól leszünk boldogok, ha megszerezzük ezt vagy azt, legyen az bármi: kocsi, lakás, magasabb pozíció stb., akkor a harmónia csak ritka vendég életünkben. Miért? Ha egy kicsit is odafigyelünk, észrevehetünk egy hajszálnyi rést, ami rámutat ennek a feltevésnek a hamisságára. Ebben a résben meglátjuk, hogy a boldogság alapvetően lényünk része, nem különül el attól. Csak azért tűnik úgy, hogy egy cél elérése okozza a boldogságot, mert amikor a cél teljesül, egy pillanatra kiengedünk, elfelejtünk rohanni, és a jelen pillanatnak szenteljük figyelmünket, élvezzük a pillanat varázsát. És pont ez a lényeg!!!
Amikor a jelen pillanatnak szenteled figyelmedet, akkor éled át igazán azt, hogy élsz, s hirtelen érezni kezded az életből lüktető energiát a testedben, és ez az, amit boldogságnak hívunk. És ennek intenzitása mindig a jelen pillanatra irányuló figyelmed minőségétől függ, semmi mástól. A jelenben kerülünk harmóniába a mindenben ott lakozó LÉTTEL.
De ha folyton a vágyaid után rohangálsz, nem veszed észre ezt a mindent átölelő esszenciát, és elveszel életed eseményeinek viharában, és ekkor elfelejted, hogy boldog vagy.
Ebben rejlik az üzleti kommunikáció felelőssége: a jelenlét sugallatát belopni az emberek életébe!
A harmónia megélése mindig a jelen pillanatban rejlik, éppen ezért olyan ingereket kell használnunk kommunikációnkban (legyen az vizuális vagy auditív), amely a jelen pillanatra, nem a múltra, vagy egy jövőbeli célra irányítja az emberek figyelmét. Ha harmóniában/békében akarunk élni, akkor először bensőnkben kell ezt megteremteni, így ezt tudjuk majd sugározni a külvilág felé is.
Ha önmagunkban sikerült ezt a forradalmi szemléletváltás felidézni, elérkezett az idő, hogy életünk minden más területére is kiterjesszük ezt. Ezért tartom fontosnak, hogy üzleti kommunikációnk során olyan információt kell közvetítenünk, amely a környezetünkben élők életébe is belopja a harmónia kezdetben rövid pillanatait, ami így az ő életük részévé is válik, és képesek lesznek továbbadni azt. Hisz azt tudjuk adni, ami nekünk is van.
Ha azt sugározzuk, hogy valami még hiányzik a boldogsághoz, például a mi termékünk vagy szolgáltatásunk, akkor az erre érzékeny emberek komfortérzetét csökkentjük, azaz a bennük lévő belső konfliktust erősítjük, amely jelen helyzetük el nem fogadására irányul.
Ahhoz, hogy át tudjuk élni a jelenlétből fakadó harmóniát, az embereknek elsősorban meg kell tanulniuk elfogadniuk önmagukat úgy, ahogy a jelen pillanatban vannak. Amikor végre elfogadják magukat, megszűnik a belső ellenállás, amely gátja volt minden változásnak. És itt jön be a képbe a Te szolgáltatásod/terméked. Hisz az csak a kívánt felszíni változás kelléke, nem a boldogság forrása.
Vágyakat erősítő kommunikáció kontra “harmónia orientált” megoldás közvetítés
Ha olyan kommunikációt alkalmazunk, ami segít az embereknek átélni a pillanat harmóniáját, teret teremtünk arra, hogy kiléphessenek a problémákkal terhelt gondolkodásukból. Ezek a rövid pillanatok is óriási hatással vannak az emberi pszichére. Ha üzenetünk célja a vágyak erősítése, azzal pont az ellenkezőjét érjük el: aki találkozik vele, vagy elzárkózik, vagy pillanatnyi helyzetével kapcsolatban egyfajta elégedetlenség érzés ébred fel benne, amit eltérő intenzitású vibráló feszültségként fog érezni. Ezek az egymásra épülő apró elégedetlenségérzések tovább fokozzák az emberekben amúgy is meglévő feszültséget, ami elvezet a stresszhez, a bosszúsághoz, végső soron balesetekhez, betegségekhez, kapcsolati drámákhoz.
Persze most őrültségnek hangozhat, hogy ne erősítsd potenciális vásárlóidban a vásárlás iránti vágyat, hisz akkor a Te bevételeid, és ezáltal saját vágyaid látják ennek kárát. Meglehet. De ha ezen aggódsz, akkor valójában neked is szükséged van arra, hogy elengedd magad, hogy átérezd a mélyen belsődben szunnyadó béke ébredését, hisz valódi boldogságot és harmóniát csak abból nyerhetsz. Nem pedig állandóan hullámzó vágyaid kielégítésének kergetéséből, hisz az mindig elégedetlenséget szül (hisz hiányérzeted van ilyenkor, nemde?). Gondolkozz el ezen egy kicsit.
Nem arról van szó, hogy rossz lenne vágyakozni bármi iránt is. Amit meg kell értenünk, hogy ha mi uraljuk a vágyainkat és nem pedig ők minket, (azáltal, hogy nem vagyunk a rabjai) sokkal könnyebben elérhetjük, megvalósíthatjuk őket (egyszerűen azáltal, hogy aggódás helyett nyitottabbakká válunk a megoldásokra). És ennek egyetlen módja, ha már megtaláltuk Önmagunkban az alapvető elégedettség érzését, a jelenlétből fakadó harmóniát, hisz akkor azt már nem külső dolgok hajszolásával akarjuk elérni. Csak ekkor szabadulhat fel belőlünk a valódi kreativitás, amely céljaink eléréséhez elengedhetetlen.
Amint megértjük, hogy a boldogság nem külső forrásból származik, nem valami távoli cél bekövetkeztének eredménye, akkor képesek leszünk elengedni vágyainkat, hogy megéljük a jelen pillanat szépségét, észrevegyük a körülöttünk lüktető élet mindig friss pezsgését.
“A világ változása bensőnkben kezdődik…”
Amit itt felvázoltam, csak egy kis gondolatébresztőnek szántam, nem kell szó szerint venni. Csak egy másfajta megvilágításból szerettem volna megközelíteni a üzleti kommunikáció (marketing) témakörét. Rá szeretnék mutatni arra, hogy ha a legmélyebb vágyunk felől közelítjük meg ezt a kérdést, gyökeres változás indulhat el a világban. Ne mindig a számok körül forogjunk. Nem a profit a lényeg, ne abból induljunk ki, mert akkor célt tévesztünk… csak a mókuskereket fogjuk állandóan taposni, megállás nélkül. Ezt akarod? Lássuk azt, hogy mit is szeretnék igazán!
Ha ezt megtalálod Önmagadban, képes leszel újraértelmezni az életedet, és a benned növekvő harmóniával a világ is egyre békésebbé és élhetőbbé válik. Jól hangzik, ugye?
A dolog nyitja az, hogy felelősséget vállaljunk önmagunkért, hangulatainkért, tetteinkért, mindenért ami az életünkben történik. Ha ezt megteszed, először nem leszel áldozat saját életedben. Ráébredhetsz a benned zajló történésekre: gondolataid, vágyaid és érzelmeid gordiuszi csomójára, amelyek átitatják mindennapjaidat. A felismerés által valódi átalakulás indul el. A befelé forduló intenzív figyelemnek forradalmi hatása lesz a életedre és rajtad keresztül a világra…
Egyre intenzívebb belső békéd belopózik tetteidbe, emberi kapcsolataidba, s ezen keresztül érintkezel mindennel és mindenkivel. Nem hozol létre több negativitást a világban, hisz már nem harcolsz a világgal saját boldogságodért, az belőled fakad. Megváltozik az üzleti mentalitásod, s ezáltal kommunikációs stílusod és eszközeid, s ezeken keresztül a jelenben rejlő harmónia átélésére ösztönözheted az embertársaidat (s egyre többen kezdenek majd önmaguk felé fordulni).
Az élet alapvető működési mechanizmusa, hogy amilyen lelkülettel adunk, olyan visszajelzéseket (tapasztalatokat) kapunk a világtól (A visszacsatolás nem feltétlenül azonnali, de garantáltan megérkezik). Érdemes ezt megfigyelni a saját életünkben, s bölcs dolog először ott rendet rakni. ( A könyvajánlóban található könyvek remek útmutatásul szolgálnak ehhez.)
0 hozzászólás