Olvass a sorok között! Légy éber, amikor olvasol…

2010. március 29. | 0 hozzászólás

Egy ideje ott hevert az elolvasandó könyvek listáján a Gerilla Marketing című könyv. Nos az elmúlt hetekben rászántam az időt, hogy végig olvassam. Meg kell, hogy mondjam, igen tanulságos volt számomra. Mire tanított meg?

OLVASS a sorok között.

Ez a könyv a marketing szemlélet tükörképe, ráláthatunk egy marketingközpontú elme működésére: milyen értékek és hiedelmek is alkotják ezt a fajta gondolkodásmódot, mik a fő mozgatórugóit. Ezt most nem részletezném. Ha figyelmesen elolvasod, könnyen felfedezheted őket.

Amit leginkább kiemelnék a könyvből, azt a Harminchárom Marketingmítosz című fejezetben találtam. Ebben a szerző (Jay Conrad Levinson) összegyűjtött 33 általa meggyökeresedett hiedelemnek nevezett ún. marketingmítoszt, amely a vállalkozás sikeressége felé vezető úton szerinte akadályként jelentkezhetnek az ember előtt. Lehet az általános tapasztalatok ezt mutatják. Nem tudom, hogy így van-e. De nem is ezt tartom lényegesnek az egészben.

Van a fejezetben elején egy mondat, ami az igazi velejét alkotja az egész könyvnek. Nevezetesen:

„Fontos dolog ismerni a mítoszokat, már csak azért is, hogy felismerjük őket, amikor úgy bukkannak fel előttünk, hogy szabálynak álcázzák magukat”

Miért tanulságos ez a mondat?

Ez mutat rá arra, hogy ha a 33 „mítosz” cáfolataként ismertetett „tényt” és a könyvben (vagy bármelyek más  írásban) megfogalmazott állítását, mint igazságot/szabályt elfogadjuk, akkor pont abba a hibába esünk, amitől az író a fent idézett mondattal „óvva int minket”. Ez az ún. vakhit, ami nem alapul saját tapasztalaton. Kiindulási pontként elfogadhatjuk…, de legyünk nyitottak minden lehetőségre. Akkor fogunk igazán tanulni belőle.

Nem tartom szerencsésnek a könyv nyelvezetét, és az által használt igaz/hamis (pro és kontra) megfogalmazást. Ezáltal hipnotizálhatjuk az olvasót a valóság egyoldalú szemléletére, megfosztva őt az egyéni értékes tapasztalat leszűrésétől.

Ez a fajta kommunikációs nyelvezet, egyébként a túlzott értékesítés-központú marketing alapvető ismérve…

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük